Jablkovohokkaidový koláč zo špaldovej múky s jačmenným sladom

Minulý týždeň som  mala  prednášku aj  o používaní cukru v praxi  a pri následnej debate  ma zaujala pripomienka  jedného pána,  prečo teda ľudia pridávajú cukor do koláčov keď je taký  škodlivý:) a či by sa nedal urobiť akýsi zoznam najsladších ovocí, ktorý by bol zároveň aj návodom ako ich spracovať pri pečení.Je nám jasné, že múčnikov sa nikdy dobrovoľne nevzdáme pokiaľ teda nebudeme zase v nejakom vojnovom ťažení čo dúfam nehrozí tak reálne ako ,,naša prehra” s civilizačnými chorobami. Aj preto sa pokúsim viac venovať tejto téme a vymyslieť sladkosti, ktoré by mohli byť aspoň z časti prospešné.

Teraz v októbri máme k dispozícii jablká  a tiež tekvice. Ja som pre tento recept zvolila hokkaido, ktoré mám riadne preverené  čo sa týka tepelnej úpravy. Zatiaľ som ho využívala viac menej  do hlavných jedál ale dá sa použiť i v tejto podobe. Jablká aj tekvica sú bohaté na vlákninu a minerály i keď vitamín C sa degraduje zostávajú iné fytonutrienty  v kombinácii so špaldovou múkou celozrnnou a jačmenným sladom. Ako tukovú zložku som vybrala klasické kvalitné maslo ale budem robiť  testing aj s kokosovým tukom a dám ,,update”.Dobré pečenie viac na horecka.sk

IMG_4520P1090238P1090243IMG_4511IMG_4507

Pridaj komentár

