Jahodové muffiny zo špaldovej múky

Tento recept  som vytvorila náhodou, keďže som potrebovala uvoľniť miesto v mrazničke a prvé na radu prišli ovocné drene z leta. Do cesta som zapracovala takúto jahodovú dreň a bola som milo prekvapená chuťou …vyskúšajte aj vy…použila som špaldovú hladkú a celozrnnú múku. Zo zostávajúcej drene som urobila confituru  niečo podobné lekváru. Povarila som ju s čerstvými brusnicami so škoricou, badyánom, kardamonom a drvenými klinčekami a na záver som tam vmiešala 2 veľké lyžice medu. Táto confitura vydrží niekoľko dní v chladničke v uzavretej nádobe  sa dá použiť i do jogurtu, k tvarohu či k steaku…

Potrebujeme:

200gr masla –  kvalitné živočíšne 82%

2,5dcl acidofilného mlieka

1 vanilkový struk

3 vajíčka

400gr rozpustenej jahodovej drene

380gr špaldovej múky hladkej

150gr špaldovej múky hladkej celozrnnej

140gr trstinového  cukru  je to málo / normálne sa dáva na túto dávku 250gr je to na vásJ/

1 prášok do pečiva

2  malá lyžičky sódy bikarbóny

Štipka soli

P1100022

P1100012

P1100029

P1100038

Postup:

Najprv zmiešame spolu rozpustené vychladnuté maslo s vajíčkami, acidofilným mliekom, pridáme   jahodovú dreň. Zmiešame metličkou, všetky ingrediencie by mali mať izbovú teplotu. Pridáme zrniečka, vnútro vanilkového struku. Do tejto zmesi dáme múky a cukor a prášok do pečiva spolu so sódou bikarbónou, štipkou soli a pomaly poriadne premiešame aby sa všetky ingrediencie spojili. Cesto nalejeme do papierových košíčkov /cca 1cm pod okraj/ umiestnených vo forme na muffiny. Z tejto dávky vyjde cca 35muffinov. Pečieme 20 minút pri 180 stupňovej teplote. Vyberieme ihneď z formy necháme úplne vychladnúť.

Pridaj komentár

