Jablková torta z kokosovej, ryžovej a amarantovej múky – bezlepková

Bezlepková alternatíva jablkovo špaldovej celozrnnej torty, ktorá vás tak zaujala. Konzistenciou jemnejšia viac nadýchaná a krehká,  vďaka ryžovej múke a chuťovo výborná.Múky, ktoré som zvolila sú veľmi výživné a nutrične hodnotné aj pre deti pre obsah bielkovín, minerálov, vlákniny a esenciálnych aminokyselín /lyzín v amarantovej múke/.

P1100499P1100505P1100516

Potrebujeme:

170gr ryžovej múky

130gr kokosovej múky nie strúhaného kokosu

110gr amarantovej alebo pohánkovej hladkej múky

300gr bieleho jogurtu

1dcl mlieka

150gr masla živočíšneho  82%  rozpusteného nie horúceho

3 vajíčka

50gr mandľové lupienky bio

1 lyžica veľkých kokosových lupienkov na dekoráciu

500gr strúhaných jabĺk

100gr kokosového cukru môžete dať trstinový

2ks a pol  prášku do pečiva alebo cca 30gr

1 malá lyžička škorice

Postup:

Maslo, žĺtka a cukor spolu vymiešame v mise. Pridáme jogurt, mlieko a na hrubo nastrúhané jablká. V druhej miske spolu zmiešame múky, škoricu a prášok do pečiva. Prisypeme do tekutej zmesi a poriadne zľahka premiešavame. Pridáme mandle /časť odložíme na dekoráciu povrchu/  a nakoniec sneh vyšľahaný z bielkov. Cesto nalejeme do vymastenej tortovej formy s priemerom 28-30cm.Povrch ozdobíme mandľovými a kokosovými lupienkami. Pečieme pri teplote 160 stupňov v teplovzdušnej rúre pomaly 50 minút až hodinu, či je cesto upečené vyskúšame drevenou špajdlou.

7 thoughts on “Jablková torta z kokosovej, ryžovej a amarantovej múky – bezlepková

  1. Vedeli by ste mi,prosim, poradit, cim by som mohla nahradit jogurt v tomto recepte? Syn ma alergiu na bkm a soji sa tiez viacmenej vyhybame. Namiesto masla zvyknem davat olej(kokosovy, bio slnecnicovy). Len ten jogurt neviem :(. Vdaka lucia

    • Jogurt je v tomto prípade súčasť tukovej zložky.Môžete nahradiť kokosovým tukom a pridať trocha mandlového mlieka.Túto kombináciu mám overenú malo by to držať musíte dať však vajíčka – o jedno naviac.

      • Vdaka. My to mame, zial, o to zlozitejsie, ze nahradzujeme aj bielok. Zltok toleruje, ale bielok robi sarapatu. Tak davam namocene lanove semiacka, chia semienka, rozmackany banan, jablkove pyre a pod…

  2. Mna napadlo skusit pohankovy jogurt, mozno by to s nim fungovalo. Podla mna by malo. Ma takmer tie iste vlastnosti ako bezny jogurt, len je vyrobeny z pohanky. Ja pohankovy jogurt alebo aj tvaroh pouzivam pri peceni, lebo priatel je alergicky na mliecnu bielkovinu a so sojovymi vyrobkami to tiez nechcem prehanat.

    • Erika jogurty pohánkové a pohánkové nápoje zo zásady nepoužívam pre nežiaduce zloženie.Obsahujú aj lepok takže do bezlepkovej torty sa nehodia a najviac mi tam vadia protihrudkujúce zmesi a hydrogenovaný rastlinný tuk :( no a neodporúčam ich ani malým deťom.Ak sa chceme vyhnúť mliečnej bielkovine a laktoze treba nájsť receptúry kde tú mliečnu zložku netreba.V tomto prípade by som dala ako náhradu kokosový tuk s maniokom a kokosové mlieko.len nad tým uvažujem chcelo by to vyskúšať v praxi :)

  3. Pohankovy napoj som po pravde v obchode ani nevidela, ale ja jogurty aj tvarohy nakupujem od jedneho manzelskeho paru, ktory ho sami vyrabaju a nedavaju do nich ziadne aditiva. Objednavam to tu: http://www.bezmlieka.sk/pohankovy-jogurt.html. Robili prezentaciu na veganskych dnoch v Medickej zahrade, tak ma to zaujalo. Je pravda, ze v jogurte je trosku lepku, lebo je tam trochu spaldoveho skrobu. V Tvarohu nie je ziadny lepok.

Pridaj komentár

