Ako a prečo používať kurkumu v kuchyni

Nedá sa asi nevšimnúť pri sledovaní môjho blogu a varenia,  pričasté sfarbenie jedál do žlta. Dnes vám teda napíšem o  mojom najmilšom korení. Doslova, pretože už máme vzťah i keď jednosmerný verím, že mi ho opätuje tam kde treba…:). Zaslúžene by som ho nazvala soľou mojej kuchyne. Používam ho takmer denne, už veľa rokov dokonca si ho zo sebou nosím aj na dovolenky. Rada som ho jedávala ako malá, keď otec varil ,,čínu“ a používal kari korenie /pracoval v gastronómii/ no a to som ešte netušila nič o jeho existencii. Nejako sme si teda zostali v symbioze. Myslela som si donedávna, že ho už takmer každý pozná ale zisťujem, že opak je pravdou. Predsa sme konzervatívnejší  na tomto území a tradičná indická  kuchyňa, ktorá sa asociuje s kurkumou nie je u nás udomácnená /veď prečo aj /.

Viac na horecka.sk

4 thoughts on “Ako a prečo používať kurkumu v kuchyni

  1. Často hovoríte pre mňa cudzou rečou , potom mám slovník cudzích slov po ruke :),
    Pani Silvia, aký je rozdiel v použítí kurkumy čerstvej a v prášku? Ďakujem za odpoveď

    • Pani Dagmar zdravím,kurkuma je prospešná a využiteľná ako sušená tak aj čerstvá stým rozdielom že možno u sušenej už chýba vitamín C no a aj senzorické vlastnosti a manipulačné sú u čerstvej kurkumy intenzívnejšie :).Čerstvú môžete použiť do smoothie, šalátov, zeleninových nátierok alebo aj do chutney.Sušená sa výborne rozpúšťa v oleji a všetko zafarbí do žlta.

      • Dobrý deň,
        pani Silvia rada by som Vás poprosila o radu kde sa dá kúpiť čerstvá kurkuma. Sušenú bežne používam.
        Ďakujem za vašu užitočnú prácu a prajem všetko dobré:)

      • Dobrý deň v Bratislave sa kurkuma dá kúpiť v OC Centrál vo Freshlandii v Slnečnici na Kvačalovej v BA v ázijskom obchode pri krytej plavárni Pasienky a cez eshop:)

Pridaj komentár

