Koláčiky z ovsenej a špaldovej múky s kozím tvarohom

 

Tieto koláčiky sú variáciou moravských koláčov, niečo podobné robievala  ešte moja mama a ja som si ich po svojom upravila. Kozí tvaroh používala do koláčov zase moja babka z Banky pri Piešťanoch a ako decká sme na iný tvaroh nemali šancu,  takže moje spomienky na babkin tvarohový kozí mrežovník ma posmelil  v predstave, že to bude jedlé aj pre moje deti. No a žiadna námietka nebola vznesená. Samozrejme môžete použiť aj obyčajný tvaroh alebo inú náplň. S cukrom som ako vždy šetrila.Výhoda koláčikov je,  že sú akurát do ruky a celozrnné cesto je zdravšie, mäkučké a chutné. Nevýhodou  troška viac ručnej práce a rýchle ubúdanie z taniera :).

P1110414

P1110416

P1110419

P1110429

Potrebujeme:

 

Cesto:

160gr ovsenej celozrnnej múky

150gr  hladkej špaldovej celozrnnej múky

200gr hladkej špaldovej múky + 30gr na pomúčenie dosky

40gr kvasníc čerstvých

80gr roztopeného živočíšneho masla

70gr kokosového alebo trstinového cukru

1 celé vajíčko

2dcl mlieka

 

Plnka:

400gr kozieho tvarohu alebo ricotty

150gr lekváru ja som použila čerstvý marhuľovo- rebarborový

 

Mrvenička- posýpka:

80gr masla

Cca 3 lyžice kokosového cukru

Cca 3lyžice celozrnnej špaldovej múky hladkej

1 kávová lyžička mletej škorice

 

Postup:

 

Všetky múky zmiešame spolu vo veľkej mise od kuchynského robota. Urobíme v strede jamku, pridáme troška cukru a vlažné mlieko do ktorého rozdrobíme kvasnice. Dáme na teplé miesto na 20 minút aby vznikol kvások. Potom pridáme ostatné prísady, cukor, vajíčko, zvyšné mlieko, roztopené maslo a necháme miesiť v kuchynskom robote. Cesto musí mať hustú lepivú konzistenciu. Cesto necháme vykysnúť približne hodinu na teplom mieste. Na pomúčenej doske vytvarujeme 2 bochníky. Každý rozvaľkáme na výšku  8 mm. Vykrajujeme kolieska s priemerom asi 7cm.V každom koliesku urobíme dnom menšieho pohára priehlbinku a do nej položíme premiešaný kozí tvaroh. Na tvaroh  dáme pol malej lyžičky mierne tekutého lekváru a navrch koláča posýpku. Posýpku urobíme tak, že najprv zmiešame sypké ingrediencie a nakoniec prstami zapracujeme maslo aby sa zmes drobila. Prípadne pridáme trocha múky ak je zmes príliš lepivá. Koláčiky poukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie v odstupoch asi 1cm. Z tejto dávky vyjde približne 36 koláčikov. Pečieme v teplovzdušnej rúre na 180 stupňoch  15 minút.

 

4 thoughts on “Koláčiky z ovsenej a špaldovej múky s kozím tvarohom

  1. Skoda ze so na tento recept nenatrafila skor, nedavno som robila kysnute cesto zo spaldovej muky a bola to katastrofa :-( cesto mi sice najprv krasne nakyslo, ale ked som otvorila pekarnicku, vsetko spadlo naspat. A bolo take lepkave ze sa s nim vobec nedalo pracovat. Snazila som sa cesto zachranit, ako som vedela (prisypavala muku), ale vysledny produkt bol vhodny akurat na pouzitie ako stavebny material :-( Kde mohla byt chyba? V tom ze som pouzila len ciste hladku muku bez pridania celozrnnej? Alebo ze som nerozrobila kvasok osobitne, ale som dala drozdie rovno do pekarnicky?

    • Priznávam úprimne ja som pekárničku nikdy nepoužila takže necítim sa kompetentná :) k odhaleniu chyby.Robím kysnuté cesto tradične v miske najprv urobím kvások s mliekom či vodou alebo do múk vyhlbim jamku a vytvorím kvások pridaním kvasníc ,mlieka a štipky cukru podľa druhu.

  2. Este mam jednu otazku- je vhodne pouzit do kysnuteho cesta rastlinne mlieko (ryzove,mandlove a pod.) alebo je nutne pouzit kravske mlieko? dakujem.

Pridaj komentár

