Ako sa kamarátiť so zemiakmi a ryžou

Naozaj nechápem vyjadrenia v štýle: ,,Nejem zemiaky a ryžu lebo som na diéte”.

Alebo: ,,Nejem zemiaky pretože sú to sacharidy a chcem byť v ketóze.”  No toto ani komentovať nebudem ale chcem sa vyjadriť k tým zemiakom a ryži a obhájiť ich dôležitosť a význam v stravovaní. viac na  http://horecka.sk/

Reklamy

3 thoughts on “Ako sa kamarátiť so zemiakmi a ryžou

    • Áno je to pravda, že makrobiotici zemiaky neodporúčajú. Je to z dôvodu nevyvážených energií alebo obsahu draslíka v prevahe nad sodíkom a tiež pre obsah toxického alkaloidu solanínu. Zemiaky sa však udomácnili v našom prostredí a my by sme práve podľa princípov makrobiotiky mali konzumovať takéto suroviny i keď pôvodne nie sú stredoeuropske. Obsah solanínu v zemiakoch býva väčšinou nízky a časti, ktoré obsahujú solanín sa dajú odstrániť /zelené časti na povrchu/ . Solanín je pomerne stabilný ale čiastočne sa vyplavuje do vody počas varenia. To sa týka aj paradajok a baklažánu. Pri všetkej úcte k princípom makrobiotiky si myslím, že benefity pochádzajúce z týchto potravín prevyšujú toxický účinok solanínu, ktorý pri správnej tepelnej úprave nemôže ohroziť zdravie človeka. Hlavne ak vezmeme do úvahy, že podľa tvrdení vedcov zaoberajúcimi sa nutrigenomikou baklažán je superpotravina obsahujúca polyfenoly ovplyvňujúca aktivitu enzýmov sirtuínov, ktoré prispievajú k dlhovekosti. Paradajky zase obsahujú lykopén antioxidant účinný v prevencii onkologických ochorení. A ako som už spomínala nemusíme jesť zemiaky 2x za deň ale 2x za týždeň pri takejto frekvencii nám neublížia.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s